mandag 7. mars 2016

Ukens storhandel og meny, 10-2016

Da har en ny uke startet, er dere klare? Jeg hadde eksamen på fredag og har virkelig ikke hatt rutiner på plass den siste tida. Alt har liksom gått i ett! I helga fikk jeg slappet godt av og gjort litt andre ting enn å lese og skrive, så nå har jeg ladet opp og er klar for en ny uke.


I dag har jeg handlet alt vi trenger av mat for de neste 7 dagene. Det er så godt å få gjort! Deilig med fullt kjøleskap og mye god mat man kan glede seg til. Menyen vår denne uka er:

Nachos - med utgangspunkt i oppskrift på denne tacogryten
Wok med tofu og crispy grønnsaker - oppskrift her
Omelett
Digg bønneburger med sorte bønner - oppskrift her
Ricottalasagne og middelhavsinspirert salat - oppskrift her
Ovnsbakte grønnsaker med bønner og fetaost

Sprø knekkebrød bløtlagte frø - oppskrift her
Surdeigsbrød
Havregrøt
Yoghurt
Smoothie


Da jeg kom frem til sjokoladehylla på butikken fikk jeg et alvorlig problem: vårnyhetene har kommet! Det var masse sjokolade der jeg aldri har smakt på, og jeg måtte jo bare ha med meg noen hjem. Valget falt på Berit Nordstrands' nye sjokolader med kokosblomstsukker. Den er laget med økologiske ingredienser og Fairtrade kakao, tommel opp! Kaffen er satt over, så om få minutter blir det tid for litt ettermiddagskos med sjokolade og kaffe. Viktig med litt hverdagskos, folkens :-)


Fikk bare lyst til å vise frem denne MSC-merkede kattematen. For mange veggiser er det tricky å kjøpe kattemat, i og med at de er kjøttetere. Da kan man i det minste se etter økologiske varer og fisk fra bærekraftig fiske :-) MSC- er et merke for miljø og bærekraft.

Håper dere får en fin start på uka. Har dere noen spesielle planer?

6 kommentarer:

  1. Mmm så mye godt! Liker også veldig godt selv og planlegge på forhånd! Mye og glede seg til, så kan man velge hva man føler for den dagen utrifra ukemenyen! Hjemmets a la carte :P Hihi! Den sjokoladen hørtes også himmelsk ut! Mørk sjokolade med bringebær er helt nydelig :)

    Selv skal jeg på Stand Up på søndag, og se Dylan Moran (anbefales!) og på onsdag blir det og hjelpe kjæresten og vaske ut leiligheten som han skal flytte ut av! Kanskje en aldri så liten tur på "Spoken Word" poesi kveld på torsdag :)

    Håper du har en fin uke i vente og at mandagen har vært snillmed deg ;) x

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så digg å vite at kjøleskapet er fylt opp med masse godsaker ^^,

      Høres gøy ut! Håper du får en herlig uke :-) Lykke til med utvask, det er rimelig kjedelig. Litt bra musikk og kanskje noe godt i glasset pleier å hjelpe på stemninga :D

      Slett
    2. Hahah du har så rett! :D Det gikk bedre enn forventet faktisk :) Også spilte vi spill og så Troll jegeren etterpå, hihi! Håper du har en finfin torsdag Maria! <3

      Slett
    3. Haha det høres jo bare koselig ut :D Trolljegeren er fantastisk ;) Blir fortsatt litt redd når jeg ser den, haha.

      Du og :*

      Slett
  2. Så mye godt på menyen!! Tenkte nettopp på at wok hadde vært utrolig godt å spise snart!
    Har sett de BN-sjokoladene på butikken, men ikke smakt de enda. Men jeg har absolutt planer om det :)
    Så deilig at du fikk slappet av i helgen. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Wok er så godt, enkelt å få i seg masse grønnsaker :-D Ikke at det er et problem for deg, da ;-)

      Var virkelig godt p få slappet av, hadde behov for det
      Så sliten etter intens eksamenslesing siste ukene. Håper du koser deg masse med de små :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! :-)